Na wederom een onrustige nacht wordt ik zwetend wakker. De temperatuur is duidelijk anders dan gisteren. Douchen en op naar het ontbijt. Het ontbijt is weer super! Ik ga even naar de apotheek om de voorraad paracetamol aan te vullen. Blijkt dat ze hier 1000 mg tabletten hebben, handig! Ik koop ook mondspoeling met een anti-bacteriële werking. Dat blijkt een gouden zet. Terug ik het hotel begin in gelijk met een keer spoelen, en oei oei wat prikt dat, dat moet gewoon goed werken. We pakken de spullen bij elkaar en halen de brommers uit de kelder van het hotel. Na het plakken van de sticker en afscheid te hebben genomen van de hotelier rijden we de route des grandes alpes weer  op. We hebben gisteren niet getankt en na een poosje wordt tijd voor te tanken in Saint-Martin-Vesubie. Die naam alleen al. Het is ook tijd voor de koffie en we stoppen op wat lijkt op een marktplein. Het was even zoeken hoe we erop konden komen om de motoren in de schaduw te kunnen parkeren. Aan de overkant van het plein is een soort van restaurant waar we onder de parasol gaan zitten. Helaas hier geen foto's van en dat is raar want het was er erg mooi. Zo'n typisch zuid-Franse pleintje. We drinken op ons gemak koffie, vandaag slechts 150 km te rijden. Ik bestel nog een wafel, toe maar. Na afloop spoel weer met het mondwater, en voor mij gaat het steeds beter. Dat had ik dus veel eerder moeten doen. Na een uurtje stappen we weer op, we rijden weer een klein uur via mooie bergwegen die de contouren van de berg volgen en het lijkt wel of ze uit de berg gehouwen zijn. Rond lunchtijd komen we aan op de col du Turini. Deze col speelt ook een rol in de rally van Monte Carlo. We parkeren de motoren op de parkeerplaats ontdoen ons van de motorkleding en gaan bij het relais op het terras zitten. Het is 24 graden en zonder de motorkleding gewoon lekker. We bestellen een broodje met een glaasje fris er bij.

Ondertussen zien we een kleine hagedis over de muur gewoon omhoog lopen.  Hier nemen we wel de tijd om wat foto's te maken.

Na de lunch en foto's rijden we richting de laatste col van deze trip, de col de Sospel. Bij het naderen van de col is mijn navigatiesysteem van slag hij stuurt me verder de route op. Omdat we het waypoint van de col gepaseerd zijn. En dat klopt ook we zijn er onder door gereden we moesten nog hoger zijn dus. Dat betekend omdraaien, ik had het al vlug in de gaten dus we hoeven slechts een 100 meter terug naar de afslag te rijden. Daar rijden we verder omhoog. Na een poosje rijden we een tunnel in en na de tunnel stoppen de bordjes gewoon. En omdat ik rechtshandig ben sla ik rechts af. Truus begint te miepen dat ze wil herberekenen. Dat wil ik dus niet dus ik druk op "anuleren". We draaien weer om, rijden weer terug en daar staat het bord van de col. Niet te zien van de kant dat wij kwamen en bijna voor de uitgang van de tunnel. Dat maakte de verwarring dus. We zetten de motoren op de standaard want we kunnen dus niet verder voordat we een bewijs van onze aanwezigheid achterlaten.  We plakken een sticker op het bord en Otto maakt een praatje met een Duitser die ookt even stopt voor foto's.

Eigenlijk is voor ons hier afgelopen, niet wetende wat voor moois er nog moet komen. De weg van vandaag was zeer indrukwekkend. Gisteravond hadden we besloten niet naar Menton te gaan, formeel eindigt de route des grandes alpes in Menton. Maar aangezien de hotels in Menton erg duur zijn hadden wij dus besloten naar Nice te gaan. Daar hebben we gisteravond via internet een hotel geboekt 100 meter van het strand, lekkah! Otto tikt op zijn navi het adres van het hotel in en dit keer leidt Otto het konvooi naar het zuiden. Via een verbindingsroute rijden we naar de D2204. Wat een parel van een weg. Dit is echt een onbekend juweeltje die je niet mag missen. We rijden rechtsstreeks door naar Nice, we stoppen niet meer voor koffie omdat het nog maar een korte afstand is. De D2204 heeft een afdaling via 20 haarspeldbochten echt mooi! Naar mate dat we dichter bij Nice komen is er meer bebouwing en wordt het steeds drukker. Rond 17:00 uur komen we aan bij het hotel. We parkeren de motoren voor het hotel op de stoep. We halen de spullen die we nodig hebben uit de koffers en sluiten de boel goed af. Daarnaast zetten we motoren met kettingen aan elkaar vast. Snel brengen we de spullen naar onze hotelkamer. We hijsen ons in de het campingsmoking, korte broek, t-shirt en teenslippers en nemen de lift weer naar beneden. We moeten natuurlijk met onze tenen de middelandse zee voelen. We gaan op het strand terras zitten, want we hebben gezweet met het motorpak aan en dat moeten we natuurlijk aanvullen.... uiteraard met bier. Gezien de prijs van het bier nippen we aan onze biertjes. Jeroen gaat trouwens iets verder dan met z'n tenen in de zee. Hij gaat een stukje zwemmen. Ik was dat ook van plan maar het temperatuursverschil was mij te groot. Dus de ouwe mannen kijken vanaf het terras toe hoe onze benjamin de golven trotseert. Tijdens de schemer lopen we terug naar het hotel. We trekken weer wat meer bedekende kleding aan om te gaan eten. We eten pizza bij een restaurantje vlak bij het strand. Na het eten kopen we bij de supermarkt nog wat te drinken voor op de kamer. Terug in het hotel moeten natuurlijk de filmpjes en foto's weer veilig worden gesteld op de laptop en op de externe harde schijf.

Deze website maakt gebruik van cookies enkel om de website goed te laten functioneren, er wordt geen persoonlijke data vastgelegd.